Ahad, Julai 26, 2009

perjuangan ISLAM semata mata

"dan berpegang lah kamu dengan tali agama allah dan janganlah kamu bercerai berai"

pernahkah saudara berfikir tentang hakikatnya perjuangan membela agama.hal ini jauh sekali kehebatan atau kemuliaannya dari membela warna kulit mahupun perjuangan bangsa semata2 hendak rebutkan tanah milik allah,mahupun perjangan menegakan kebenaran di court kerana nakkan saham2 tertentu dan sebagainya.



tak kisahlah ada yang berjuang di atas namanya seorang tabingh berkurta putih,mahupun kita berjuang atas bendera lailahaillallah hitam putih yaini hizb ut tahrir,mahupun kita berjuang demi ISLAM atas landasan politik,mahupun kita beruanga menyokong hamas,mahupun kita melihat puak syiahhizbullah membela agama dan tanah lebenon mereka,ataupun kita meliaht pengebom berani mati berkorban kerana tidak tahan lagi penindasan yang dibuat oleh kafir terhadap islam yang mereka sayangi.maka lah wajiblah kita memberi full of support.WAJIB.



Maka allah berfirman dalam Quran mulia:



"dan berpeganglah kamu dengan tali agama allah dan janganlah kamu bercerai berai"



sudah jelas lagi bersuluh bahawa allah mengkehendaki kita bersatu dengan TALI Allah semata2.JELAS?maka nakkan kita bersatu hendakla dngan tali allah,syariat islamiah semata mata.



kalau kita kehendakan kita bersatu kita bersatu dengan setia berganding bahu,maka the solution is alquran wa sunnah semata mata bukan perlembagaan yang dicipta oleh tangan yang menghancurkan kegemilangan ISLAM.



Maka kalau nak di pusingkan masa kurang 500 tahun lalu tatkala kesuntanan melayu melaka mengamalkan islam dalam hukum kanun mereka dan itu yang menjadi solution kearah KEGEMILANGAN pelabuhan enterpot terbesar di dunia waktu tu.maka kata2 hangtuah takkan melayu hilang di dunia waktu tu atas payung hukum kanun melaka tol tak?SETUJU?



agama kita da berada ladam keadaan kritikal.maka siapa lagi mahu merawatnya kalau bukan kita.maka dengan apa jua caranye,yang penting MATLAMAT KITA SAMA.ISLAM.ISLAM ISLAM.
seingat saya kata2 pengerusi badar di madrasah saya,dia kata "kalau kita perjuang kan bangsa ak semestinya kita perjuangkan agama,tapi kalau kita perjuangkan agama insya allah kita perjuangkan bangsa" dan sememangnye bangsa kita dah sangan dikenali dengan title islam.biarpun hanya title semata mata..TITLE.
akhirul kalam kata kata saidina umar ra
"kita dimuliakan kerana ISLAM sekianya kita mencari jalan selain ISLAM maka allah akan menghina kita"
perjuangan yang tidak mengikuti landasan agama adalah hina.
adapun niat itu allah maha tau.
yang baik dari allah
yang buruk dariku
hakikatnya semua itu milik allah,
assalamualaikum
lujnah tazkirah dan ceramah...09

Sabtu, Julai 25, 2009

senyum assyahid

video

sahabat

ana cukup takjub melihat tekadnya perjuangan saudara ktia di wilayah seberang tatkala melaungkan kalmah jihad demi agama.itulah sebenar2 perjuangan kita sahabat.perjuangan menegakkan kalimah tauhid lebih mulia dari perjuangan warna kulit.sedang kita sering mempercayai atau menerima khabaran tentang al qaeda,militan islam,JI yang merosakkan keamanan.sebenar2nya mereka pecinta syahid....

senyuman si syahid menjadi bukti ketulusan perjuangan mereka.lain manusia lain cara.

sahabat

seringkali islam ditindas dirobek dihina namun mana pergi perjuanagan KITA?

mana arah perjuangan kita.rakan rakan kita di sana,memakai kain sarong darah,ita diapit samping songket mewah....

mana arah perjuangan kita....

mencari redha menyapu dosa

akhirnya ana bejaya juga menjadi writer....
dan sememangnye hamba yg tidak seayaknya untuk berpena..
namun dakwah tetap tanggungjawab bersama....
salam...
insyaallah pada hari koop akan datang di sepintar, badar akan membuka gerai...
n kami akan menjual baju islamik keluaran brotherhood...
satu baju untuk lelaki adalah RM26 n baju pompuan RM38... kalau boleh kami akan cuba kurangkan kosnyer...
anda boleh lihat baju yang akan dijual:-
MTM09 (palestine keys)
MTM01 (band of ikhwah)
n 2 lg design untuk pompuan... tp x ingat yg maner...
untuk tgk katalog nyer,
search broterhoodart kat internet...
tp bkan sume dlanm tu nk di download.... yg kod tu je...
k. salam...

Jumaat, Julai 24, 2009

Nabi Muhammad seorang pedophile?

Assalamualaikum,..kalo x silap , saya prnah melontarkn soalan nih mse kta wat program kuiz kt masjid arituh.ni sy ade srtakn beberapa hujah yg brnas utk mengukuhkn lg hujah2 kita

Menurut Microsoft Encarta Dictionary, perkataan 'Pedophile' bererti 'an adult who has sexual desire for children or who has committed the crime of sex with a child..'. Ia bermaksud 'seorang dewasa yang mempunyai keinginan seksual terhadap kanak-kanak ataupun mereka yang melakukan jenayah seksual terhadap kanak-kanak.'

Musuh-musuh Islam pada hari ini cuba untuk mengelirukan serta memperdaya umat Islam dengan mengeluarkan kenyataan bahawa Nabi merupakan seorang 'pedophile', berdasarkan fakta bahawa Nabi mengahwini isterinya Aisyah r.a. ketika beliau berumur 6 tahun..

Ye ke?

Walaupun terdapat sesetengah pihak yang berusaha membuktikan bahawa umur Aisyah ketika itu bukanlah 6 tahun seperti yang digembar-gemburkan dengan membawa bukti beberapa peristiwa sejarah dan beberapa hadith yang lain, namun kita cuba untuk memberikan jawapan yang memuaskan hati semua pihak.

Fadel Soliman, pengasas Bridges Foundation, sebuah pertubuhan yang diasaskan di Mesir bertujuan memberi penerangan tentang Islam kepada masyarakat dunia, terutamanya masyarakat barat, sewaktu mengadakan sebuah bengkel di Setiawangsa, Kuala Lumpur, pernah memberikan sedikit panduan untuk menjawab persoalan seperti ini jika dikemukakan.

Macam mana nak jawab?

1) Children Marriage, secara umumnya boleh dibahagikan kepada 2 jenis, jenis pertama yang lebih biasa dipraktikkan, iaitu mengahwinkan kanak-kanak perempuan kepada seorang lelaki dewasa, dan kedua, iaitu mengahwinkan 2 orang kanak-kanak sejak kecil, tetapi diasingkan sehinggalah mereka mencapai umur yang sesuai untuk hidup sebagai suami isteri.

2) Perkahwinan jenis pertama dahulunya diamalkan secara meluas di serata dunia, namun ianya semakin berkurangan akibat manusia telah menjalani proses tamadun yang kebanyakannya menekankan hak-hak manusia dan hak-hak kanak-kanak.

3) Di zaman Nabi s.a.w, perkahwinan antara seorang lelaki dewasa dan seorang kanak-kanak perempuan merupakan satu kebiasaan dan telah menjadi adat masyarakat Arab ketika itu. Oleh itu, perkahwinan Nabi s.a.w. dengan Aisyah r.a. ketika beliau masih dalam umur kanak-kanak merupakan perkara biasa ketika itu.. Kebiasaan yang tidak mendatangkan sebarang keaiban mahupun merendahkan martabat Nabi s.a.w. Ianya hanya menjadi janggal jika ianya dilihat dari kaca mata masyarakat dunia hari ini.

4) Perkahwinan Nabi dengan Aisyah tidak melanggar sebarang undang-undang agama Islam, mahupun adat istiadat masyarakat Arab ketika itu. Ianya dijalankan dengan sah dan dengan kerelaaan daripada kedua-dua belah pihak.

5) Nabi dan Aisyah tidak terus hidup bersama sebaik sahaja berkahwin. Perkahwinan mereka berlangsung sebelum hijrah ketika Aisyah berumur 6 tahun, dan hanya duduk bersama Rasulullah setelah baginda berhijrah ke Madinah.. Ketika itu, Aisyah berumur 9 tahun dan Nabi berumur 53 tahun

Apa buktinya?

Cuba kita perhatikan.. Musuh-musuh Islam ketikamana dakwah Nabi berlangsung di Mekah dan Madinah seperti Abu Jahal dan Abu Lahab.. Mereka berusaha sedaya upaya untuk menghina Nabi dan menghentikan dakwah Nabi dengan menyebarkan berita palsu bahawa Nabi merupakan seorang penyair, orang gila, ahli sihir, pembohong besar, inginkan pangkat dan harta dan sebagainya..

Namun pernahkah kita jumpa kisah di mana Abu Jahal dan Abu Lahab menggelarkan Nabi sebagai seorang Pedophile?

Hal ini jelas menggambarkan bahawa adat masyarakat Arab ketika itu tidak menganggap perkahwinan dengan kanak-kanak merupakan satu keaiban atau kejanggalan.. Jika tidak, sudah tentu hal ini menjadi point besar menjatuhkan kredebiliti Nabi s.a.w.

Perkahwinan Kanak-kanak Masih Diamalkan Sehingga Hari Ini

Perkara ini tidak menjadi kehairanan dalam masyarakat Arab 1400 tahun dahulu.. Malah ianya masih lagi diamalkan oleh sebahagian masyarakat di dunia sehinggalah hari ini.

Contohnya menurut wikipedia.org, kira-kira 45% kanak-kanak perempuan di Bangladesh berkahwin sebelum mencapai umur 15 tahun. Begitu juga di sebahagian kawasan di India dan Afrika. Malah di Tanah Melayu ketika dulu, ramai di kalangan nenek kita yang berkahwin seawal umur 9 tahun! Bagi yang masih mempunyai nenek yang lahir sebelum merdeka, cuba tanya mereka.

memg x dinafikan..mereka2 nih sntiasa mncari dakwaan utk mnjatuhkan kredibiliti Rasulallah sebagai seorang nabi. dah mcm2 bnda da kta denga..ade jgak dakwaan yg mngatakn Rasulallah ni seorang gile seks krana mempunyai rmai isteri..ha cmne lak tuh??..kalo kita ingat sirah Rasulallah blek..bginda hnya mempunyai 7 org anak hasil prkongsian hidup bginda dgn isteri prtamanya shj yakni Khadijah.Kalo bnarlah Rasulallah khwin rmai atas dasar nfsu mstilah bginda dpt ramai anak kn?..