Ahad, Julai 26, 2009

perjuangan ISLAM semata mata

"dan berpegang lah kamu dengan tali agama allah dan janganlah kamu bercerai berai"

pernahkah saudara berfikir tentang hakikatnya perjuangan membela agama.hal ini jauh sekali kehebatan atau kemuliaannya dari membela warna kulit mahupun perjuangan bangsa semata2 hendak rebutkan tanah milik allah,mahupun perjangan menegakan kebenaran di court kerana nakkan saham2 tertentu dan sebagainya.



tak kisahlah ada yang berjuang di atas namanya seorang tabingh berkurta putih,mahupun kita berjuang atas bendera lailahaillallah hitam putih yaini hizb ut tahrir,mahupun kita berjuang demi ISLAM atas landasan politik,mahupun kita beruanga menyokong hamas,mahupun kita melihat puak syiahhizbullah membela agama dan tanah lebenon mereka,ataupun kita meliaht pengebom berani mati berkorban kerana tidak tahan lagi penindasan yang dibuat oleh kafir terhadap islam yang mereka sayangi.maka lah wajiblah kita memberi full of support.WAJIB.



Maka allah berfirman dalam Quran mulia:



"dan berpeganglah kamu dengan tali agama allah dan janganlah kamu bercerai berai"



sudah jelas lagi bersuluh bahawa allah mengkehendaki kita bersatu dengan TALI Allah semata2.JELAS?maka nakkan kita bersatu hendakla dngan tali allah,syariat islamiah semata mata.



kalau kita kehendakan kita bersatu kita bersatu dengan setia berganding bahu,maka the solution is alquran wa sunnah semata mata bukan perlembagaan yang dicipta oleh tangan yang menghancurkan kegemilangan ISLAM.



Maka kalau nak di pusingkan masa kurang 500 tahun lalu tatkala kesuntanan melayu melaka mengamalkan islam dalam hukum kanun mereka dan itu yang menjadi solution kearah KEGEMILANGAN pelabuhan enterpot terbesar di dunia waktu tu.maka kata2 hangtuah takkan melayu hilang di dunia waktu tu atas payung hukum kanun melaka tol tak?SETUJU?



agama kita da berada ladam keadaan kritikal.maka siapa lagi mahu merawatnya kalau bukan kita.maka dengan apa jua caranye,yang penting MATLAMAT KITA SAMA.ISLAM.ISLAM ISLAM.
seingat saya kata2 pengerusi badar di madrasah saya,dia kata "kalau kita perjuang kan bangsa ak semestinya kita perjuangkan agama,tapi kalau kita perjuangkan agama insya allah kita perjuangkan bangsa" dan sememangnye bangsa kita dah sangan dikenali dengan title islam.biarpun hanya title semata mata..TITLE.
akhirul kalam kata kata saidina umar ra
"kita dimuliakan kerana ISLAM sekianya kita mencari jalan selain ISLAM maka allah akan menghina kita"
perjuangan yang tidak mengikuti landasan agama adalah hina.
adapun niat itu allah maha tau.
yang baik dari allah
yang buruk dariku
hakikatnya semua itu milik allah,
assalamualaikum
lujnah tazkirah dan ceramah...09

Tiada ulasan: