Rabu, September 23, 2009

Aidilfitri.. Berkumpul utk Berkongsi!

Salam..

Sronok masing2 beraya di halaman masing2! Ape khabor agaknye 'kome' sumer di Sne ek? haHA..! Ehm,ble balik rye nie masing2 pn da berubah.. Sy yang dok asrama nie lagi la.. Rae cam ketinggalan je.. coz smeorg da berubah and saya lak baru taw.! ader yang da bertunang.. Ader yang da kahwin.. Da de kreta baru.. Da jd lecturer.. Da masuk college.. huh!

Adik SAYA..
Ehm,sambil2 meniti perubahan sekeeliling terasa diri nie tenggelam lak. Mase hari terakhir nak bertarawikh,kebetulan hujan lak kat kampung nie.. Then,adik saya disuruh jd imam kat umah bersama saudara-mara bertarawikh di rumah! Maklumla da jd budak tahfiz,tu yg kena jd imam! Dulu rase cm tak siapa sangka adik akan jd sampai cmNie..

Cousin SAYA...
Then,sedara saya yang dari PASUM lak di katakan da jd 'karkun' sekarang nie.. dahsyat! Pg raye org berbaju melayu die berJUBAH PUTIH.. Mahsyuk beb! Memang ramai yang da berubah. Usaha dakwah ternyata berkembang sampai x sdor org sekeliling kita sedang menghadapi perubahan rohani..

Pg td kami mengambil peluang dengan menjemput cousin yg karkun uh utk ber'bayan' lepas subuh. mMg budaya amalan kat sini lepas subuh bace yaasin.. Then,kali nie ditambah dengan bayan lak.. Diceritakan 6 PRINSIP utama para sahabat dulu.. Sronok lak dengar.! Cam kat skola je..

Ternyata keluarga saya amat terbuka menerima sume bende nie.. tak kire bagamana appearance dieorg yang pasti sumer mengikut syara'.! Tp sememangnya appearance walau x menonjol tp dlm jiwa pasti KEBAL!



Family SAYA...
Lepas bayan uh,masing2 cte pengalaman mase muda2. Ayah saya ceritakan pengalaman die g ikut jemaah mase study kat USA dlu.. Pakcik sy pun same gak.. Then de seorang auntie saya ceritakan pengalaman mengikuti ESQ! Dulu tak pernah terpikir akan berjaya influence mak n ayah utk dapat kan peluang ber'ESQ'.. tp skarang cousin2 da pnah g da pn.. Even ade makcik saya yang plan utk ke JAKARTA akhir taon nie utk mengikuti ESQ di sane! Subhanallah!! Sekali lagi, ternyata dakwah berkembang di sekeliling kita tanpa disedari! Betul la agaknye, tiada hari tanpa dakwah.!


Moral of the STORY...
Rasenye mustahil sehari dalam dunia nie hanya seorang sahaja yang terima dakwah! Sehari ade 365 hari! lebih dari satu dakwah diGERAKkan dalam sehari,Lebih dari seORANG yang menerima dakwah dalam sehari.. Akhirnya berapa yang terima dakwah dan menampak keindahan ISLAM!!!!!!!!!!!


APe2 pn coretan di atas sekadar berkongsi. Xde pn nak berbangga dgn keturunan atau sebagainya. Saya akur dan sedar bahawa ALLAH melarang berbangga dengan keturunan! BErsama kita hayati dan yakini bahawa usaha dakwah tiada batas LETIHnye.. Ayuh....

Tiada ulasan: