Khamis, Januari 07, 2010

Husni Mubarak-baik lagi diberkati????

Assalamualaikum

Saya rasa nama diatas tidak asing bagi umat Islam kerana ianya popular dalam dunia Islam khususnya di rantau timur tengah dan arab. Saya tertarik untuk mengingatkan kita semua tentang satu ungkapan dalam ceramah Dr Yusuf Al Qardhawi di s alam "Masyaarakat bukanlah bersih semata-mata, bersiih secara mutlak, namun memang ada musuh dalam selimut ataupun disebut al munafiquuuuuuuuuun". Beliau juga mengingatkan bahawa munafiq sekarang jauh lebih dhsyat daripada munafiq pada zaman nabi dahulu.

Seperti yang kita ketahui, saudara seIslam kita di gaza sentiasa ditindas dan dizalimi. Mereka bukan sahaja tidak mendapat bantuan daripada negara-negara Islam yang berhampiran dengan mereka, malah dizalimi dan diseksa oleh pemimpin-pemimpin negara Islam yang bedekatan dengannya. Sudah la sentiasa diserang oleh Israel, ramai pendokong dan pemimpin Hamas di Tebing Barat ditangkap oleh puak militan abbas dan diseksa dalam penjara. Bukan setakat itu, saudara seIslam kita yang tinggal di Gaza(yang berada di bawah pemerintahan Hamas) disekat segala jenis bantuan kepada mereka. Apa yang menyedihkan lagi, perbuatan ini dilakukan oleh kerajaan Islam Mesir.

Hosni Mubarak(presiden Mesir) telah mengarahkan pasukan keamanan Mesir supaya menyerang mana mana pihak yang cuba melintasi sempadan Rafah(Mesir-Gaza). Dalam kes terbaru ni, satu konvoi viva Palestina yang diketuai oleh George Galloway MP British telah berdepan dengan kekerasan FRU Mesir yang memukul dan menembak gas pemedih mata ke arah mereka. Dei Macchaaaaaaaaaaaaaa!!!! Apa da jadi, orang Islam sendiri menyerang orang kafir yang cuba menyalurkan bantuan kepada orang Islam di Gaza. Isy...isy...isy.... Bangang sungguh mereka ini. Saya ingat Hosni Mubarak pernah buat kenyataan bahawa dia tidak akan membiarkan rakyat gaza kebuluran, tetapi apa yang berlaku menunjukkan kenyataannya itu hanya retorik semata-mata.

Dalam pada itu, Kerajaan Mesir juga telah memulakan kerja pembinaan tembok besi di sempadan Mesir-Gaza. Tembok ni bukan macam tembok biasa tapi sangat-sangat berkualiti. Tingginya ialah 18 meter, diperbuat daripada besi dan tembaga dan juga tahan ledakan bom. Mentang-mentang tembok sebelum ni dah berjaya diruntuhkan oleh Hamas, mereka bina tembok baru yang jauh lebih kebal. Yang lebih terkejut lagi, jurutera yang membina tembok ini datang dari AS. Maksudnya Hosni Mubarak tak boleh nafikan tembok ini ialah rancangan Pakatan Mesir-AS. Presiden Palestin memerangkap Presiden Fatah iaitu Mahmoud Abbas pula tidak segan silu menyatan persetujuannya terhadap pembnaan tembok itu. Bahalol sungguh la mamat ni.... Ramai ulama' mengeluarkan fatwa mengharamkan pembinaan tembok itu termasukla dr yusuf Al- qardhawi namun pihak mesir memekakkan telinga mereka. Mereka inilah munafiq zaman moden termasuk si mahmud abbas.

Pernah pada zaman nabi dahulu, musuh-musuh Islam bergabung membentuk Pakatan Ahzab untuk menghancurkan kerajaan Islam Madinah. Sekarang ni kita dapat lihat Pakatan Ahzab Moden iaitu Pakatan Hosni Mubarak-AS-Mahmud Abbas yang mahu menghancurkan kerajaan HAMAS Gaza. Marilah kita berdoa supaya Allah beri kekuatan kepada saudara seIslam kita di Gaza.....................................................

Tiada ulasan: