Sabtu, Disember 19, 2009

hijrah nyata


"100 ekor unta siapa yang dapat menangkap muhammad hidup atau mati!!"

bingkas abu jahal...

maka berpusu2 'pahlawan' mekah sedang mahu mencari kekasih Allah.sekian baru menghuni gua Tsur.bersama sahabatnya sehidup sematinya Abu Bakr.


"kita sudah sampai,inilah gua tempat muhammad" jelas pengembara arab mengiringi abu sufyan yg masih jahil bersama abu jahal and the gang.

"mana mungkin muhammad duduk di sebuah gua sedang penuh labah labah berbuaat sarang,sedang merpat aman bertelur.apa kamu sudah gila?(hal anta majnun?)


suasana dalam gua..

maka terpancar wajah abu bakr dalam kegelisahan.mungkin kalao seandainya mereka ditangkap.pastikan mereka dibunuh. sedang mereka berdiri dalam keadaan menunduk di sebuah gua yg muat muat dua orang itu.adapun seandainya musyrikin itu mengintai di kelingking gua pasti kan nampak kaki rasullah yang mulia.Allah menurunkan ketenangan dalam jiwa rasullallah...


"la tahzan.innallaha maana"


jgn kamu takut.Allah bersama kita.


nabi berhijrah dulu kala terpaksa membongkok dalam gua.sedang abu bakr dipatuk bekali2 ular bisa sedang mahu protect rasullallah sedang baginda tidur di ribanya.


sedang ummat pada hari ini berhijrah dengan cuti senang lenangan.ke konsert yang terkenal di sana sini.hijrah lah tu.konon.


apa azam kamu?

soalan ini senang ditanya tika 1 january setiap tahun.bertahun orang lupa 1 muharram.walaupun ada riwayat kata rasullallah berhijrah hujung bulan safar dan rabiul awal.namun ummat islam berhijrah sedikit demi sedikit...


kerana ditindas.disekat ekonominya.dipulau oleh musyrikin mekah.bangsa mereka sendiri Quraish.mungkin jua dalam menempuh perjuangan ini saudara saudariku sekalian,anda akan ditentang oleh rakan sendiri.mahupon bangsa kita sendiri.kalau kita melihat perjuangan sama ada di peringkat negeri mahupon kebangsaan ataupun sekolah,akan sering ditentang,dihina...dipalestin HAMAS ngan FATAH pon sebangsa.di malaysia "mereka" pon sebangsa.sering bertentangan sama satu yg lain.persoalannya perjuangan.perjuangan sebenar macam mana?



"aku tinggalkan kamu 2 perkara yang mana kamu tak akan sesat selama mana kamu perpegang kepadanya.AlQuran dan Assunnah"

(hadith rasullallah)


maka perjuangan ke arah ini lah yang jelas BENAR.pendokongnya kita.sapa lagi kalau bukan kita.siapa lagi yang rakyat Malaysia mahu pilih sebagai perdana menteri nanti kalao bukan dalam kalangan kita.yang kan membela rakyat dan negara berlandaskan ISLAM.










KERANA ISLAM ITU TINGGI DAN TIADA YANG LEBIH TINGGI DARIPADANYA
*ingat tu!












berjuanglah kita bersama seperti nabi bersama abu bakr,seperti panah dan pemanahnya.

Tiada ulasan: