Sabtu, Ogos 29, 2009

Bantahan Jualan ARAK !

Salam..

Seronok untuk ana kongsikan bersama pengalaman ana mengikut serta bantahan jualan arak di kawasan karyah TTDI JAYA. Pihak masjid mengumpulkan sebanyak 1000++ tanda tangan membantah penjualan ARAK di kawasan perumahan kami. Pihak TV Selangor telah membuat liputan berita tentang demonstrasi aman tersebut!

Sememangnya kalau nak diceritakan ARAK disini sudah di semakin kritikal menular ke semua masyarakat tak kira ISLAM atau tidak. Kalau berjalan kaki ke kedai tuh, memang CONFIRM akan terserempak dengan botol ARAK.Semasa sedang membuat 'ziarah' ke kedai yang dikenal pasti masih menjual arak, di 'speedmart99' ada customer yang sedang membayar di cashier untuk membeli 10 botol arak. Tak pasti ISLAM atau tidak. Yang pasti kami sampai,dia terus cabut tak jadi beli!

Apa nak jadi dengan negara kita. Boleh lihat bagaimana kerajaan 'neraca biru' membenarkan pembukaan kilanh CARLSBERG di SHAH ALAM. Itu menunjukkan mereka sebagai pemimpin cetek ilmu dan tidak memikirkan kemsalahatan ummat!

BAHAYANYA ARAK.
Kita memandang arak nie bahaya sebab ISLAM dah menyebutkan ARAK itu ibu segala maksiat. Kita sendiri boleh fikir bahawa sesiapa yang meminum arak bukan sahaja memudaratkan diri sendiri tapi turut memudaratkan golongan lain.! Maka dengan itu kalau dah terjumpa botol ARAK kat kawasan taman permainan tak ke boleh membahayakan kanak2 kat situ kalau ader org tiba2 mabuk kat situ!

JOM USHA BERITA

Tiada ulasan: